Få pæne lår og balder med én øvelse

Her får du en enkelt og meget simpel øvelse, der både giver dig flotte lår, og som styrker dine baldemuskler

Sommeren står for døren og det samme gør sæsonen, hvor lange bukser bliver skiftet ud med korte shorts og kjoler. Og det kræver et par flotte ben.

Her får du en simpel øvelse, der styrker dine lår, men som også styrker musklerne i dine balder.

Drømmer du om at få flad mave. Under artiklen finder du 10 tips til en flad mave

Så er dine lårmuskler gået hen og blevet for slappe, så kan du vælge enten at acceptere situationen eller styrketræne dine lår.

LÆS MERE: Hvad er mest effektivt - løb inde eller ude? Få svaret her!

Sumo squat tager fat i lår og balder

- Øvelsen her, der kaldes sumo squat, træner muskelgrupperne i dine balder, forside og bagside af lår, indersiden af lårene samt lægmusklerne, forklarer SØNDAGs sundhedsekspert Hanna Tómasdóttoir, der er uddannet osteopat.

Hun forklarer her, hvordan du laver den såkaldte sumo squat så du kan få pæne lår og balder.

Sådan laver du sumo squat

1: Stå ret bredt, lidt bredere end din skulderbredde, med fødderne drejet let udad.

LÆS MERE: 10 måder at forbrænde 100 kalorier

2: Saml skulderbladene, spænd op i mavemusklerne og bækkenbunden og hold ryggen rank, samtidig med at du kigger frem.

3: Bøj langsomt ned, og strut godt bagud med numsen. Husk, at knæene SKAL følge retningen af dine fødder, nogenlunde have retning mod tå nr. to, og bøj derfor lidt ud mod siderne, indtil du har ca. 90 graders bøjning i begge knæ. Hvis du kan, må du godt bøje så langt ned, at dine lår står nogenlunde i vandret position.

4: Stræk knæene langsomt ud igen. Gentag 10-20 gange og lav gerne 3 sæt.

Hvis du træner styrketræning i forvejen og har styr på teknikken, kan du bruge en vægtstang eller en kettlebell for at gøre øvelsen mere effektiv.