Træn før morgenmaden og boost fedtforbrændingen

Vil du gerne have mest ud af din træning og dermed booste din fedtforbrænding, så skal du træne inden du har spist din morgenmad

Vi er mange der flere gange i ugen pakker træningstøjet for at tage i fitnesscenteret eller binder løbeskoene for at tage ud og løbe.

Og samtidig med at vi prioriterer træningen og vores sundhed, så er hverdagen travl, så det er vigtigt at få det maksimale ud af træningen. Og her viser det sig nu, at tidspunktet for træningen faktisk har en betydning for udbyttet.

LÆS MERE: Tab dig et kilo om ugen uden at være sulten. Se hvordan du gør her!

Fastende forbrænder 20 % mere

I hvert fald hvis målet er et hurtigt fedttab, som for øvrigt nu menes at være den mest effektive måde at tabe sig på. For hvis man gerne vil tabe sig, så kan der være noget at hente ved at træne inden indtagelse af morgenmaden.

Vil du gerne have flad mave? Under artiklen får du 10 tips til at få en flad mave.

Det er forskere ved University of Northumbria, der har lavet undersøgelsen, ved at udsætte forsøgspersoner for løbeture på løbebånd, inden de indtog nogen former for morgenmad.

LÆS MERE: Vil du gerne i gang med at løbe. Her får du 5 begynder-tips, så du får en god start.

Den gruppe forsøgspersoner, der trænede fastende, forbrændte op til 20 procent mere fedt sammenlignet med den gruppe forsøgspersoner, kontrolgruppen, der spiste morgenmad, inden de løbetrænede.

Kilde: dailymail.co.uk/health

10 tips til en flad mave