Effektiv slankekur : Tab dig et kilo om ugen uden at være sulten

Vil du gerne tabe dig, men gider du ikke den klassiske slankekur, hvor man går rundt og er konstant sulten? Her får du en effektiv slankekur, hvor du med garanti kommer til at blive mæt - ligesom du i hvert fald taber dig et kilo om ugen

Dukan Kuren, 5:2 Kuren, LCHF, Stenalderkost m.fl. - læs mere om de populære slankekure HER >>

Slankekur: Spis lige så meget du orker

Ud over de daglige måltider må du spise så meget du orker fra denne liste når du er på slankekur:
Agurk
Champignon
Krydderurter
Peberfrugt
Radiser
Salat
Spinat
Squash
Tomat

Kender du den populære og effektive 5:2-kur? Du kan købe bogen lige her 

Effektiv slankekur

Har du også et ønske om at tabe de overflødige kilo, der har sat sig godt fast på sidebenene, men vil du helst undgå en streng slankekur, hvor du konstant er sulten, så er der hjælp at hente. Gitte Heidi Rasmussen, der er SØNDAGs ekspert i sund og slankende mad, og som er uddannet ernærings- og husholdningsøkonom, giver dig her en nem og effektiv slankekur, hvor du kan tabe dig mindst et kilo om ugen. Et hurtigt og holdbart vægttab.

Vil du gerne i form - her får du 10 tips til, hvordan du kommer hele vejen i mål

- Min slankekur er dog mere en livsstilsændring end en slankekur - og du får en stor grad af frihed i denne slankekur til selv at sammensætte dine måltider af det, du kan lide. Du skulle også gerne få en god fornemmelse af mængder og portioners størrelse med denne slankekur, så du kan tøjle dit indtag, siger Gitte Heidi Rasmussen og fortsætter:

- Følg denne slankekur i 14 dage eller måske tre uger afhængig af, hvor meget du ønsker at tabe dig. Følger du denne slankekur nøje, lover jeg dig, at du vil se resultater, siger hun.

Kender du Dukan Kuren?

Dukan kuren har gået sin sejrsgang over hele Europa og USA, og giver både et hurtigt og varigt vægttab.

Effektiv slankekur: Motion skal der til

Men som med enhver anden slankekur, så kan kosten ikke stå alene. Denne slankekur skal også suppleres med en aktiv livsstil.

5:2 Kuren er fastediæten, som alle taler om - læs mere på slankeklubben.dk

- Ud og gå en tur, rejs dig fra sofaen, find hen i den lokale gymnastikforening eller det lokale fitness-center - alt efter hvad du har kræfter til. Men motion skal der til - i et eller andet omfang, hvis du vil se resultater af din slankekur, siger Gitte Heidi Rasmussen.

5 måltider om dagen på slankekur

Denne slankekur er simpel og sammensat af få, men meget enkle regler. I denne slankekur skal du spise masser af protein, altså magert kød, masser af grøntsager, ganske lidt stivelse, som er i kartofler, ris, brød eller pasta - og så skal du have en lille smule fedt.

Under artiklen får du syv tips til, hvordan du får en flad mave!!!

Du får morgenmad, frokost, aftensmad og 2 daglige mellemmåltider i denne slankekur.

Og for at gøre din slankekur rigtig let, så er der lavet lister med de fødevarer, du kan vælge imellem til både morgen-, middag-, aften- og mellemmåltiderne. Listerne i denne slankekur er opdelt i fire forskellige kategorier. Der er protein, kulhydrater, grønt og fedt og du skal vælge én portion fra hver, mens du er på slankekur. Du må gerne dele portionerne inden for hver gruppe, så du for eksempel spiser to halve portioner protein.

Mæt fra morgenstunden med denne effektiv slankekur

Sammensæt din morgenmad i din slankekur med en portion fra hver gruppe

 

Snup et mellemmåltid eller to med denne slankekur

I denne slankekur er der plads til to mellemmåltider om dagen. Vælg to her fra listen

  • 1 stk. knækbrød eller 2 små med 25 g magert pålæg:1 skive ost 30+, 50 g hytteost eller 1 Levevis frikadelle
  • 100 g skyr, kvark eller fromage frais med 1 tsk sukkerfri marmelade
  • 100 g skyr, kvark eller fromage frais med 25 g bær
  • 100 g melon med 30 g lufttørret skinke uden fedtkant100 ml fedtfattig, sukkerfri is fra f.eks. Isis, Åblomst eller Hjemis
  • 50 g sukkerfri slik f.eks. lakrids eller vingummi fra Isis eller Nellie Dellies

Du skal naturligvis ikke spise mellemmåltider, hvis du ikke er sulten. Men det er vigtigt at holde blodsukkeret stabilt og ikke blive for sulten i løbet af din slankekur.

Kender du den populære og effektive 5:2-kur? Du kan købe bogen lige her 

Spis godt til frokost med denne slankekur

Glæd dig til en lækker frokost med denne slankekur. Vælg mellem én portion fra hver af nedenstående grupper og suppler eventuelt med grøntsager fra spis så meget du orker-listen, der står længere oppe på siden i højre side.

Den lækreste aftensmad med denne slankekur

Du skal blive mæt - også om aftenen, for ellers kan en slankekur nemt skride for dig. Du skal have én portion fra hver gruppe, gerne suppleret med grøntsager med denne slankekur.

Held og lykke med din slankekur!

Få kuren som PDF, så den er lige til at printe

kur.pdf

Her finder du gode priser på mandelmel, Husk, nødder og frø og mange flere sunde madvarer >>

Sådan får du flad mave

Hverken mad eller træning kan stå alene, når du er på slankekur. Så hvis din slankekur skal give resultater, er det vigtigt, at kombinere kostplanen fra din slankekur med effektiv træning.

Der findes et hav af forskellige slankekure, og det er vigtigt at du finder den slankekur der passer bedst til dig.